وبگاه شخصی محسن یزدی
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
وبگاه شخصی محسن یزدی
آموزش ایجاد لینک بین اسلایدها در پاورپوینت 2007 و 2010

اگر در هنگام ایجاد پروژه با پاورپوینت نیاز داشتید که یک پیوند ایجاد کنید تا با کلیک روی آن به اسلاید دیگری در پروژه خود منتقل شوید و پس از توضیح دوباره به مکان قبلی برگردید شما نیاز به دانستن ایجاد پیوند در صفحات می باشید . به طور کلی پیوندها در پاورپوینت از مهمترین و پر کاربردترین اجزای پاورپوینت می باشند . لینک دادن در پاورپوینت به چندین صورت انجام می شود که اصلی ترین آنها پیوند یک اسلاید به اسلاید دیگر ، پیوند دکمه ها و یا اشکال به یک صفحه یا موضوع خاص در اسلاید دیگر و پیوند به یک صفحه اینترنتی می باشد . در این آموزش قصد دارم لینک یک مطلب و یا دکمه و یا یک شکل را به اسلاید دیگر وی یا یک سایت اینترنتی را آموزش دهم .

ایجاد پیوند بین متن و اشکال به یک اسلاید دیگر
برای پیوند دادن روی متن ، شکلی که می خواهید از آن به اسلاید دیگر پیوند دهید راست برای این کار کافی است آیتم مورد نظر را انتخاب کرده و از نوار ابزار استاندارد گزینه Insert Hyperlink را انتخاب میکنیم. روش دیگری برای اعمال Link به آیتم ، راست کلیک بر روی آن و انتخاب Hyperlink است.
 
 

با انتخاب این گزینه پنجره ای باز میشود که با انتخاب گزینه Place in this Document ، لیست اسلایدهایی را که فایل جاری ایجاد کرده است را در اختیار شما قرار میدهد که با انتخاب هر کدام از آنها میتوان لینک به شماره اسلاید مربوطه انجام داد.

 

 ایجاد Hyperlink (پیوند ) به یک صفحه اینترنتی

اگر می خواهید پیوند شما از اسلاید مورد نظر به یک صفحه اینترنی باشد با انتخاب  گزینه  Existing file or Webpage ، میتوان به سایتهای اینترنتی عمل Link را انجام داد. و یا درس URLصفحه اینترنتی مورد نظرتان را در قسمت Addres وارد کنید و ok را بزیند .

حتی می توانید صفحه اینرنتی خود را به صورت آفلاین (Web page complet) در کامپیوتر ذخیره کرده فایل آن را از این قسمت انتخاب نمایید در این صورت نیاز به داشتن اینترنت برای باز کردن صفحه نمی باشد. در ضمن می توانید یک پیوند بین اسلاید و یک فایل pdf ذخیره شده در کامپیوترتان از این قسمت ایجاد کنید .

 
4- ایجاد یک پیوند بین اسلاید ها و یک فایل کامپیوتری
حال اگر خواستید یک Hyperlink ایجاد کنید بین یک فایل مثلاً ورد ، عکس ، و اکسل و یا ... می توانید با کلیک روی     آدرس فایل مورد نظر خود را مشخص کنید و با این کار با هر با کلیک روی آن پیوند در اسلاید فایل مربوطه در نرم افزار مربوطه باز می شود . (فقط به خاطر داشته باشید نرم افزار مربوط به فایل نیز در کامپیوتر حتماً باید نصب باشد .)
امیداورم از مطلب استفاده کرده باشید نوع دیگر پیوند در پاورپوینت استفاده از دکمه ها می باشد که(آموزش ایجاد دکمه های پیوندی را نیز بزودی در سایت کپی نت می توانید پی بگیرید. )